1. martā skolas Mazajā zālē pasākumā “Sarunas ar absolventiem” viesojās pieci Ozolnieku vidusskolas absolventi. Šogad atsaucīgāki biji puiši, kas iepazīstināja ar savām karjeras gaitām pēc Ozolnieku vidusskolas absolvēšanas.

Savu runu sāka R. Hincenbergs, kas pašlaik studē Latvijas Kultūras koledžā, mūzikas menedžmentu. Renāra stāstījumā jūtama aizrautība un ieinteresētība savā izglītības izvēlē, jo viņa studiju programma ietver ne tikai interesantu vieslektoru lekcijas, bet arī daudz praktisku uzdevumu veikšanu. Renāram ir iespēja organizēt pasākumus, veidot savu darba komandu, strādāt cita kolēģa komandā, gatavot pasākumiem scenogrāfiju un daudzas citas lietas, kuras palīdz gūt praksi šajā nozarē.

Rozenbergs ir pagājušā absolvents, kurš savu izglītības izvēli ir saistījis ar multimedijiem, studējot Rīgas Stradiņa universitātē programmā Multimediji un komunikācija. Niks akcentēja, ka studiju process ir daudz saistošāks un patīkamāks, ja izvēlas to, kas tiešām patīk, tad nekas nešķiet tik grūti un nepārvarami. Niks stāstīja, ka pašlaik studijās ir vairāk teorijas, lai veidotu padziļinātākas un konkrētākas zināšanas par mediju jomu, bet nākotnē gaidāma vairāk praktiskā studēšana.  

Zabeļins nosvēries par labu studijām tepat Latvijas Lauksaimniecības universitātē, Vides un būvzinātņu fakultātē, studiju programmā Vide un ūdensaimniecība. Valters atklāj, ka augstskola ļoti norūda raksturu un patstāvību, jo uzdotos studiju darbus var nokārtot un būt sekmīgs var  tikai tad, ja neko neatliek uz vēlāku laiku. Absolvents atzīst, ka LLU pasniedzēji ir ļoti pretimnākoši un kursa biedri arī ir ļoti izpalīdzīgi, kas arī atvieglo studiju procesu, bet daudz kas ir atkarīgs arī  no paša, lai neiekavētu studijas.

Grinevics arī ir Latvijas Labākās universitātes students un dziļi asinīs ir MEHS, Tehniskās fakultātes   studiju programmas lauksaimniecības inženierzinātne students. Dāvis uzstājās ar prezentāciju, kuras laikā iepazīstināja gan ar savas izglītības izvēles strupceļu, jo visu laiku bijis pārliecināts, ka savu karjeru saistīs ar militāro un aizsardzības jomu, bet jau  pirmajā  studiju gadā saprata, ka izvēle ir kļūdaina. Dāvis saprata, ka nevēlas būt pildīt pavēles, bet vēlas pats dot pavēles un darīt ko inovatīvu, tāpēc sekoja otrajai interešu jomai – tehnikai. Dāvis ir iesaistījies Tehniskās fakultātes studentu pašpārvaldē un tur aktīvi darbojas , organizējot “Mehu dienas 2019”.

E.R. Krūmiņš savu izglītības virzienu nostabilizējis Rīgas Stradiņa universitātē, farmācijā. Edvards ir ļoti apmierināts ar savu izvēli, lai gan studijas ir grūtas, neskaitāmas ķīmijas formulas izrēķinātas, daudzi kolokviji pārrakstīti, tik daudz eksperimenti  uztaisīti, bet, kā uzsver pats Edvards, ir ļoti interesanti un ir to vērts sēdēt nakts stundas un studēt.

Pasākuma otrajā daļā 11. un 12.klašu audzēkņi uzdeva absolventiem eksistenciālos jautājumus par dažādiem studiju dzīves sīkumiem. Apkopojot visu jautājumu atbildes, rodas  viens secinājums, studiju dzīves virzība un dzīves notikumi ir atkarīgi no katra paša – veltītais spēks un laiks studijām, dzīves mērķi, attieksme pret studijām, ja students pats ir pozitīvs un atvērts visi kolokviji un eksāmeni tiek nokārtoti.  

 20190329_120202x.jpg

Sadaļā - KAAP pasākumi

Karjeras attīstības atbalsta pasākums “Izglītības izstāde skola 2019”

 2019.gada 1.martā projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001“Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros Ozolnieku vidusskolas 11.,12. klašu skolēni  apmeklēja izglītības izstādi  “Skola 2019”, kuras laikā skolēni guva visaptverošu informāciju par izglītības iespējām Latvijā un ārzemēs.Ķīpsalas hallē visi skolēni individuāli iepazinās ar izglītības izstāžu stendiem, ar skolu pārstāvjiem pārrunāja studiju iespējas potenciālajās augstskolās, iepazinās ar nākošā studiju gada studiju programmu piedāvājumu. Pēc ekskursijas skolēni arī stāstīja, ka iepazinās arī ar pilnveidošanās iespējām kursos un apmācībās.  Skolēniem ļoti atmiņā palikušas augstskolas, kuras savā stendā sniedza iespēju praktiski darboties un izmēģināt mazu daļu no augstskolas studiju procesa. Izglītības izstāde “Skola 2019” pilnveidoja skolēnu izpratni par izglītības un karjeras izvēles alternatīvām, veicot soli tuvāk savai karjeras izvēlei.

Izglitibs izstade_2018_19.jpg

Rakstu sagatavoja:

Pedagogs karjeras konsultants Līga Patupa

Profesijas_lidosta_2018.jpg

2018.gada 20.decembrī projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001“Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros Ozolnieku vidusskolas 7.klases skolēni brauca mācību ekskursijā uz lidostu. Karjeras attīstības atbalsta pasākuma mērķis bija iepazīstināt skolēnus ar lidostā esošajām profesijām, kā arī iepazīties ar to darba vidi un darbam nepieciešamo aprīkojumu.

Ekskursijai bija divas grupas, kamēr viena grupa izzināja lidostu, tikmēr otras grupas uzdevums bija aizpildīt darba lapas ar atjautīgiem uzdevumiem par lidostas vidi un profesijām.   Ekskursijas laikā ikviens skolēns varēja arī iejusties ceļotāja lomā, jo ekskursija notika noteiktā kārtībā, kādai iziet cauri, katrs pasažieris.  Pirmais punkts bija lidojumu reģistrācija, kur apzināja kādi profesiju pārstāvji iesaistās šajā lidostas procesā. Nākošā profesiju izzināšanas vieta bija drošības pārbaude, kurā visi darbinieki veica drošības pārbaudi, bet katrs tomēr to darīja savā postenī (pie rentgena ekrāna, pie metāla pārbaudes rāmja). Caur šo drošības pārbaudes punktu lidosta arī iet darbinieki, katrai skolēnu grupa redzēja pilotu pilna formas tērpā un kā viņu pārbauda. Pēc drošības pārbaudes ekskursijas grupa atradās “Šengenas zonā”, kurā varēja redzēt cik daudz profesiju pārstāvju strādā šajā zonā gan pārdevēji, gan apsargi, gan administratori, gan viesmīļi.  Ekskursija turpinājās braucienā pa lidostas teritoriju pilnveidojot lidostā esošo profesiju sarakstu ar ugunsdzēsējs, policists, dispečers, pilots, lidmašīnu tehniķis, stjuarts u.c. Ekskursijas noslēgumā atgriezāmies bagāžas saņemšanas zonā ar ko arī noslēdzās lidostas profesiju izzināšanas ceļš.

Ekskursijas laikā skolēnos bija vērojama ļoti liela nopietnība, no skolēnu  teiktā “.. es visu laiku domāju, ka būšu par stjuarti! Tas būtu forši, žēl, ka nesatikām kādu stjuarti..”; “..lidostā strādā gandrīz visi profesiju pārstāvji ar kuriem mēs sastopamies arī ikdienā..”

20190124_124615.jpg

2018.gada 20.decembrī projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001“Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros Ozolnieku vidusskolas 9., 11. un 12.klases skolēni piedalījās nodarbībā “Sava ceļa gājējs”, kuru vadīja Arstarulsmirus (Gustavs Butelis). Nodarbības mērķis bija veicināt skolēnu izpratni par personības izaugsmes trenera profesiju un skolēnu dzīves uztveri, lai  veicinātu skolēnos pašdisciplīnas attīstību un motivētu skolēnus sasniegt mērķus.

Arstarulsmirus iepazīstināja ar savām pārstāvētajām profesijām, dalījās pieredzē ar savu karjeras izvēles ceļu un kā viņš ir nolēmis būt par personības izaugsmes treneri. Jaunieši atzina, ka uzzināja ļoti daudz būtiskas informācijas, kā pašcisciplinēt sevi, kā uzstādīt mērķus, kā izmantot savu iekšējos resursus. Skolēni varēja uzdot visus sev interesējošos jautājumus nodarbības vadītājam, un jaunieši labprāt iesaistījās diskusijās.

9.klases skolēni bija patīkami pārsteigti par savām gūtajām atziņām pēc nodarbības, bet īpaši sajūsmināti  bija 12.klases jaunieši, kas teica, ka nodarbība likusi vēl ilgi veikt pārdomas par savu dzīvi, personīgajiem resursiem, attieksmi un karjeras izvēli. 

Rakstu sagatavoja:

Pedagogs karjeras konsultants -

Līga Patupa

profesiju_celvedis_20_12.jpg

2018.gada 20.decembrī projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001“Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros Ozolnieku vidusskolas 9.klases skolēni brauca mācību ekskursijā uz pārtikas uzņēmumu un lidostu. Karjeras  attīstības atbalsta pasākuma mērķis bija iepazīstināt skolēnus ar pārtikas ražošanas uzņēma un lidostā esošajām profesijām, kā arī iepazīties ar to darba vidi un darbam nepieciešamo aprīkojumu.

Ekskursijas pirmais pieturas punkts bija uzņēmums “Spilva”, kurā skolēni redzēja ļoti daudz profesijas, kas ir pārtikas uzņēmumā un arī iepazinās arī ar uzņēmuma attīstību un produktiem, ko tā ražo. Ekskursija bija ļoti izzinoša, jo skolēni redzēja kā produktus sterilizē, ražo, iepako, un loģistikas centrā varēja aplūkot jau saražotos produktus. Skolēni redzēja laboratoriju un arī saņēma atbildi  kāpēc tāda nepieciešama un kādi profesiju pārstāvji tajā strādā, kā, piem., pārtikas tehnologs, laborants u.c.  Skolēniem vērsa uzmanību uz to, ka daudzus procesus, kurus kādreiz veica, izmantojot cilvēkresursus, tagad ir aizvietojuši roboti, tāpēc motivēja apgūt inženierzinātņu profesijas.  Kā arī ražotnē var strādāt bez iegūtas profesijas, bet tad jāapgūst speciāls apmācības kurss. Šajā firmā ļoti aktuāla profesija ir pārtikas tehnologs, kas lauza skolēnu stereotipu, ka šie profesijas pārstāvji strādā tikai ēdināšanas iestādēs, skolēni bija pārsteigti, ka pārtikas tehnologs arī izdomā un veido jaunus produktus.

Otrais pieturas punkts bija lidosta, daži skolēni bija lidostā pirmo reizi. Ekskursijas laikā ikviens skolēns varēja arī iejusties ceļotāja lomā, jo ekskursija notika secīgi sākot ar lidojumu reģistrāciju, kur apzināja kādi profesiju pārstāvji iesaistās šajā lidostas procesā. Nākošā profesiju izzināšanas vieta bija drošības pārbaude, kurā visi darbinieki veica drošības pārbaudi, bet katrs tomēr to darīja savā postenī (pie rentgena ekrāna, pie metāla pārbaudes rāmja). Pēc drošības pārbaudes ekskursijas grupa atradās “Šengenas zonā”, kurā varēja redzēt cik daudz profesiju pārstāvju strādā šajā zonā gan pārdevēji, gan apsargi, gan administratori, gan viesmīļi.  Ekskursija turpinājās braucienā pa lidostas teritoriju pilnveidojot lidostā esošo profesiju sarakstu ar ugunsdzēsējs, policists, dispečeris, pilots, lidmašīnu tehniķis, stjuarts u.c. Ekskursijas noslēgumā atgriezāmies bagāžas saņemšanas zonā ar ko arī noslēdzās lidostas profesiju izzināšanas ceļš.

Rakstu sagatavoja:

Pedagogs karjeras konsultants Līga Patupa

2018.gada 10.oktobrī Garozas pamatskolas, Teteles pamatskolas, Salgales pamatskolas 9.klašu un Ozolnieku vidusskolas 9.klašu un 12.klašu skolēni padalījās karjeras attīstības atbalsta pasākumā “Būvē savu karjeru pats”, kas notika Ozolnieku Tautas namā projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001“Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros. Pasākuma mērķis - veicināt skolēnu apziņu par savām vērtībām, karjeras lēmuma ceļa izvēli, kas ietekmē esošo karjeras izvēles stāvokli un karjeras izvēles elastīgumu apgūt jaunas metodes un paņēmienus karjeras izvēlei un attīstīt komunikācijas, diskutēšanas, mērķu uzstādīšanas prasmes skolēnu veiksmīgam startam darba tirgū. Ievadā pasākuma dalībnieki iedvesmojās T.Riekstiņas lekcijā “10 pakāpieni ceļā uz panākumiem karjerā”. Skolēni tika iepazīstināti ar principiem, kas ved pie jauniem rezultātiem un kā karjeras attīstības atbalsta pasākumi veicina izvēles nostiprināšanu, ļaujot skolēniem sapņot un izvirzīt mērķus dzīvei, kādu tie vēlas nodzīvot. Pasākuma otrajā daļā tika piedāvāti trīs nodarbību temati, un skolēni izvēlējās vienu sev pievilcīgāko nodarbību kurā piedalīties. Pirmā nodarbība “Tehnoloģijas karjeras izaugsmei”, kuru vadīja SIA “Training Lab” pārstāve E. Pelčere skolēni uzzināja, kādas nākotnes kompetences būs nepieciešamas darba tirgū. Diskutēja par tehnoloģiju un karjeras attīstītības mijiedarbību. Iepazinās ar virtuālās realitātes brilles prezentāciju prasmēm – ierīci Muse, kas palīdz koncentrēties un mazināt stresu kā arī viedierīču un aplikāciju izmantošana savu prasmju attīstīšanai. Otrās nodarbības temats “No idejas līdz peļņai” D. Kļimčenko vadībā - skolēni izzināja kā noteikt vai esmu darba devējs vai darba ņēmējs, kā definēt prioritārās vērtības biznesā un plašākai diskusijai pavērās jautājums: “Vai ir jēga dzīties pakaļ naudai?”. Nodarbībā “Mērķu meistarklase jauniešiem” – skolēni radīja sev motivējošu nākotnes vīziju, uzzināja vingrinājumus un tehnikas, lai izprastu svarīgākos mērķu formulēšanas likumus, skolēni veidoja sarakstu ar pirmajiem soļiem mērķu sasniegšanā, kā arī apzināja veidus, kā radīt jaunus un pozitīvus ieradumus. Pasākuma noslēgumā tika organizēta interaktīva spēle par pasākumā dzirdēto. Skolēni aizpildīja pasākuma novērtēšanas anketas. Skolēni pasākumu kopumā novērtēja kā ļoti labu, ir sapratuši, ka svarīgi ir uzstādīt mērķus, ka ir tādas tehnoloģijas, kas spēj noteikt garastāvokli. Svarīgākā atziņa - lai veidotu pozitīvi vērstu karjeru ir jāsāk ar sevi. Personības izzināšana un izprašana, lai veidotu savus profesionālos mērķus skolēniem lika padomāt par to, cik līdz šim viņi ir apzināti būvējuši savu karjeru un cik daudz vēl var piebūvēt un pārbūvēt.

kaap.jpg

22. maijā Ozolnieku vidusskolā viesojās G. Budes tērpu un demonstrētāju studijas pārstāvis D. Bērziņš, kurš 5. - 7. klašu meitenes iepazīstināja ar studijas piedāvāto interešu izglītības programmu un citām tērpu demonstrēšanas nozares niansēm. Tērpu demonstrēšana esot ļoti radošs un atbildīgs process, jo tajā ir ietverts daudz talantīgu personību un profesiju – tērpu mākslinieks, apģērba dizaineris, audumu un furnitūras izgudrotājs, drēbnieks, kurpnieks, cepurnieks, grima mākslinieks, frizieris, scenogrāfs, horeogrāfs u.c. D. Bērziņš pastāstīja par tērpu valkāšanas “knifiem”, kā izvelēties pareizo apģērbu, kāda nozīme ir stājai un tērpa valkāšanas tehnikai un tērpa izvēlei atbilstošai situācijai. Paldies D. Bērziņam par iepazīstināšanu ar modes industrijas pozitīvajiem piemēriem un skolēnu motivēšanu pilnveidoties!

7.maijā projekta “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” Nr. 8.3.5.0/16/I/001 ietvaros Ozolnieku vidusskolas 7. klases skolēni piedalījās  izzinošā ekskursijā izklaides un izglītības centrā “Zili brīnumi”, kur ar orientēšanās aktivitātēm izzināja profesiju daudzveidību.

KAAP "Skrējiens pēc profesijas...
KAAP "Skrējiens pēc profesijas...
KAAP "Skrējiens pēc profesijas...
KAAP "Skrējiens pēc profesijas...
KAAP "Skrējiens pēc profesijas...