we6.jpg

Projekta nr. 2019-1-DE03-KA229-059770_4

No 9. līdz 14. februārim Ozolnieku vidusskolas delegācija bija devusies uz pilsētu Delmenhorstu, lai kopā ar vēl piecu valstu dalībniekiem īstenotu Erasmus + projekta "Mobile Museum abroad" paredzētās aktivitātes.

Projekta "Mobile Museum abroad" mērķis ir izveidot mobilas muzeja ekspozīcijas par dažādām tēmām (pilsētas, mājas un darba vietas tajās; skola; ģimene; ainava; māksla un mūzika), kuras pēc tam ir iespējams izmantot mācību procesa ietvaros.

Projekta sanāksmes laikā Ozolnieku vidusskolas skolniecēm bija iespēja darboties internacionālās grupās, kurās bija skolēni no Polijas, Rumānijas, Itālijas, Portugāles un Vācijas.

Sanāksmes laikā papildus projekta aktivitātēm meitenes veidoja arī projekta dienasgrāmatu, kas sniedz ieskatu ne tikai projekta norisē, bet arī Vācijas ģimeņu ikdienas dzīvē.

PIRMDIENA 10.02.

Pirmajā projekta dienā bija iespējams izbaudīt neplānotu brīvdienu – tika atcelta skola, jo svētdien un naktī uz pirmdienu ārā plosījās vētra. Ņemot vērā, ka šajā dienā skola nebija jāapmeklē, mums bija iespēja vairāk iepazīties ar savu viesģimeni un Vācijas kultūru, tāpat bija interesanti arī pārrunāt dažādas ar skolas dzīvi saistītas lietas ar skolniecēm no Vācijas.

Dienas noslēgumā visi projekta dalībnieki tikās uz kopīgu neformālo pasākumu – boulinga spēlēšanu.

OTRDIENA 11.02.

Otrā projekta diena pagāja Nordwolles muzejā, kas atrodas bijušās vilnas pārstrādes rūpnīcas teritorijā. Dienas pirmajā daļa visiem projekta dalībniekiem bija iespēja iepazīties ar muzeja ekspozīciju un rūpnīcas vēsturi. Viena no metodēm, kas tika izmantota, lai iepazītos ar muzeja ekspozīciju, bija QR kodi, zem kuriem bija “paslēpti” interesanti aktīvi uzdevumi ar video palīdzību. Savukārt dienas otrajā pusē notika praktiskās nodarbības, kuru ietvaros projekta dalībnieki tika sadalīti vairākās grupās. Pēc sadalīšanās grupās projekta dalībniekiem bija iespēja apgūt dažādas metodes (intervēšana, artefaktu analīze, apkārtnes izpēte u.t.t), kas var noderēt, veidojot muzeja ekspozīcijas.

Dienas noslēgumā visi projekta dalībnieki tikās Max–Planck ģimnāzijā Delmenhorstā, lai kopīgi pavadītu neformālu vakaru – tika spēlētas ledus laušanas un galda spēles. Šāds neformālais vakars deva iespēju projekta dalībniekiem savstarpēji labāk iepazīties.

TREŠDIENA 12.02.

Visa diena tika pavadīta Max–Planck ģimnāzijā, veidojot mobilās muzeju ekspozīcijas – koferus. Visi projekta dalībnieki savā starpā sadarbojās, lai sasniegtu kopīgo mērķi. Šajā diena ļoti daudz laika tika veltīts pie ekspozīcijas informācijas apkopošanas un radošām idejām, kā to realizēt pāris dienu laikā. Projekta norises telpās valdīja ļoti radoša un internacionāla gaisotne.

CETURTDIENA 13.02.

Ceturtā projekta diena pagāja, aktīvi veidojot pārvietojamās muzeja ekspozīcijas – koferus. Šajā dienā bija iespējams novērot, ka tie kļuva arvien krāšņāki, interesantāki un tika papildināti ar dažādiem priekšmetiem, attēliem, zīmējumiem un QR kodiem. Projekta dalībnieki turpināja sadarboties starptautiskās grupās, tādā veidā pilnveidojot savas komunikācijas un sadarbības prasmes, lai sasniegtu kopīgi izvirzīto mērķi – muzeja ekspozīciju.

Dienas otrajā daļā visi projekta dalībnieki devās ekskursijā uz Brēmeni, kur visi tika sadalīti internacionālās grupās un, izmantojot aplikāciju Actionbound, spēlēja spēli ar mērķi atrast svarīgākos un zināmākos objektus unatbildēt uz dažādiem jautājumiem. Tas deva iespēju iepazīties ar Brēmenes pilsētu.

PIEKTDIENA 14.02.

Noslēdzošajā projekta dienā tikapabeigts darbs pie mobilo muzeja ekspozīciju noformēšanas. Pēc pārvietojamo muzeja ekspozīciju pabeigšanas tiek tika pārvesti uz Nordwolle muzeju, kurā bijām strādājuši pie projekta uzdevumiem otrajā dienā. Šajā muzejā notika mobilo muzeja ekspozīciju izstādes atklāšana.

Ekspozīcijas atklāšanas pasākumā svinīgo uzrunu projekta dalībniekiem, skolotājiem un viesģimenēm teica projekta vadītāja no Max-Planck ģimnāzijas un viens no Delmenhorstas pilsētas mēriem. Projektā iesaistītie skolēni teica pateicības vārdus par iespēju piedalīties projektā, par viesmīlīgo uzņemšanu skolā un viesģimenēs. Pēc svinīgās atklāšanas daļas sekoja atvadu ballīte. Atvadu ballīti īpašu padarīja visu projektā iesaistīto dalībvalstu – Latvijas, Vācijas, Portugāles, Itālijas, Polijas un Rumānijas tautā iecienītāko dziesmu atskaņošana.

Visiem atklāšanas pasākuma apmeklētajiem bija iespēja izpētīt nedēļas laikā paveikto. Projekta dalībniekiem bija izdevies izveidot interesantus, krāsainus un izglītojošus darbus-mobilos muzejus „koferus”. Tas nozīmē, ka ikviens, noskenējot QR kodu viedierīcē, var iegūt informāciju, video, balss ierakstus, attēlus par konkrētu objektu, valsti, pilsētu atrašanās vietām, nozīmīgiem notikumiem u.c. informāciju.

Ozolniekiem veltītā ekspozīcija - koferis no pārējiem atšķīrās ar zaļo krāsu, kas simbolizē Latvijas lielo mežu bagātību, tīro un sakopto vidi. Ekspozīciju mūsdienīgu un interaktīvu padarīja pievienotie QR kodi (ātrās atbildes kods).

we4.jpg

Kopumā Erasmus + projekta "Mobile Museum abroad" tikšanās Vācijā visām projekta dalībniecēm bija kā interesants, aizraujošs un izglītojošs piedzīvojums.

Projekta laikā tika iegūtas gan praktiskas, noderīgas zināšanas un nezūdoša pieredze, gan tika iegūti jauni draugi no dažādam valstīm. Praksē bija iespēja izmantot angļu un vācu valodas zināšanas.

Aicinām arī citus Ozolnieku vidusskolas skolēnus iesaistīties šajā projektā! Esiet droši, aktīvi un izmantojiet iespēju. Šī ir brīnišķīga pieredze, kura nākotnē palīdzēs būt pārliecinātākam un tiekties uz mērķiem!

Projektā iesaistītas skolnieces un skolotājas

we5.jpg

ADZQ4874Kamēr skolēni atpūtās un Ozolnieku vidusskolas skolotāji cītīgi gatavojās jaunajam darba cēlienam Latvijā, trīs skolotājas – Laura Plota, Liene Niedola un Inese Mičule – devās uz Poliju, lai piedalītos projekta „Mobile Museum abroad” (jeb MoMa) pirmajā posmā – skolotāju apmācībā.

Šajā mācību gadā Ozolnieku vidusskola sāk dalību jaunā Erasmus+ programmas KA2 skolu apmaiņas partnerības projektā „Mobile Museum abroad” (projekta nr. 2019-1-DE03-KA229-059770_4), kurš tiks īstenots līdz pat 2021.gada oktobra vidum. Pirmais posms – skolotāju tikšanās Polijā. Šajā reizē ne tikai pārrunājām projekta aktualitātes un plānojām skolēnu tikšanās reizes, bet arī dalījāmies labās prakses piemēros, prezentējām savas skolas un spēcīgās puses, piedalījāmies dažādās projekta dalībvalstu skolotāju meistarklasēs. Par tur redzēto un iegūto noteikti stāstīsim kādā tikšanās reizē Ozolnieku vidusskolas mācībspēkiem.JKMV3364

Tā kā projekts ir cieši saistīts ar muzeju pieredzi, apmeklējām arī skaisto Lankutas pili – to izstaigājām un apskatījām kopā ar audio-gidu, kā arī muzeja vadošie pētnieki mūs iepazīstināja ar mūsdienīgākajām vēstures objektu, muzeja krājumu digitalizācijas iespējām.

Šobrīd gaidām skolēnu pieteikuma anketas, lai varētu izvērtēt, kuri dosies projekta apmaiņas braucienos uz Vāciju (februārī), Portugāli (aprīlī), Itāliju (oktobrī), Rumāniju (2021.gada oktobrī) un kuri projektu atbalstīs 2021.gada aprīlī, kad pie mums viesosies citu dalībvalstu skolēni un skolotāji.

EFCH4180  IMG E7739  

Labrīt!

Vai Tu esi gatavs un Tu esi gatava doties jaunā piedzīvojumā? Iepazīties ar poļu, vāciešu, portugāļu, rumāņu un itāļu skolēniem; kopā veidot projektu darbus; kopā iepazīt citu valstu kultūras; kopā ar citiem Ozolnieku vidusskolas skolēniem cītīgi gatavoties, veidojot projektus jau Latvijā; kopā... vēl ļoti daudz ko darīt KOPĀ!?

Ja Tava atbilde ir "JĀ!", tad => dodies pie Ineses Mičules (009.kab.) vai Lauras Plotas (314.kab.) => paņem pieteikuma anketu => rūpīgi un pārdomāti to aizpildi => līdz 20.11. (!) iesniedz I.Mičulei vai L.Plotai => un gaidi atbildi!

Mērķgrupa ir 7.-10.klašu skolēni, taču, ja esi 6.klases vai 11., 12.klases skolēns – arī vari pieteikties, tikai tad Tev jārēķinās, ka pārējie projektā iesaistītie pamatā būs 7.-10.klašu skolēni.

 

Mēs jau esam sagatavojušas Pieteikumus un gaidām Tevi!

Lidzfinanse Erasmus progr logo

logo color2

Erasmus+ KA2 programmas projekts

„Mobile Museum abroad”

 

PROJEKTA NUMURS

         2019-1-DE03-KA229-059770_4

 

PROJEKTA NOSAUKUMS

         Erasmus+ programmas 2.pamatdarbības (KA2) skolu apmaiņas partnerības projekts „Mobile Museum abroad”.

 

PROJEKTA ĪSTENOŠANAS LAIKS

         18.10.2019. - 17.10.2021.

 

PROJEKTA KOORDINATORI

  • Max-Planck-Gymnasium Delmenhorst (Vācija)

 

PROJEKTA PARTNERI

  • Agrupamento de Escolas de Penalva do Castelo (Portugāle)
  • Licuel de Arte „Sigismund Toduta” (Rumānija)
  • Szkola Podstawowa nr 31 im.Kazimierza Pulaskiego (Polija)
  • Ozolnieku vidusskola (Latvija)
  • Liceo Statale „Enrico Medi” (Itālija)

 

STARPTAUTISKĀS AKTIVITĀTES

         2019.gada oktobris – skolotāju mācības Polijā (3 skolotājas)

         2020.gada februāris – projekta sanāksme (2 skolotāji un 5 skolēni) Vācijā „Pilsētas, mājas un darbavietas”

         2020.gada aprīlis - projekta sanāksme (2 skolotāji un 5 skolēni) Portugālē „Skola”

         2020.gada oktobris - projekta sanāksme (2 skolotāji un 5 skolēni) Itālijā „Ģimenes”

         2021.gada aprīlis - projekta sanāksme Latvijā „Ainava”

         2021.gada oktobris - projekta sanāksme (2 skolotāji un 5 skolēni) Rumānijā „Māksla un mūzika”

 

VIETĒJĀS AKTIVITĀTES

         Ozolnieku vidusskolas skolēni un pedagogi pirms katras sanāksmes kopā veidos projekta mājas darbus, piemēram, veidos mazās ‘kurpju kastes prezentācijas’ par savu skolu, pilsētu (vietu, no kuras nāk) un apkopoto informāciju (attēlus, priekšmetus, informatīvus bukletus u.tml. informāciju) vedīs uz Vāciju, lai angļu valodā ar tās saturu iepazīstinātu pārējos projekta dalībniekus. Dodoties uz Portugāli, būs jāizveido foto-komikss par „vienu dienu skolā”; uz Itāliju – aprunājoties ar saviem vecvecākiem, jāveido fotogrāfiju kolāžas par to, kā bija agrāk un kā ir tagad; uz Rumāniju – veidos ilustrētus mākslas paraugus.

         Starp tikšanās reizēm projekta dalībniekiem tiks nodrošināta iespēja regulārai komunikācijai platformā eTwinning.

 

Sagatavoja: Inese Mičule, projekta koordinatore Latvijā

20190926_160657.jpg

Erasmus+ KA1 projekts Ozolnieku vidusskolā

“Skolotāju lietpratības un mijiedarbības prasmju attīstīšana”

Projekta Nr. 2018-1-LV01-KA101-046874

Latvijā sāk pakāpeniski ieviest un īstenot pilnveidoto mācību saturu un pieeju vispārējā vidējā izglītībā, kur vieni no atslēgas vārdiem ir “kompetenču pieeja”. Kā minēts Skola2030 mājas lapā šā gada septembrī, pilnveidotā mācību satura un pieejas ieviešana notiks pēctecīgi nākamo četru gadu laikā visās izglītības pakāpēs.

Nu jau astotais mācību gads, kopš tiek īstenoti un pakāpeniski ieviesti jaunie mācību plāni Vācijas skolās, priekšplānā izvirzot ilgtermiņā iegūtas kompetences – zināšanas un prasmes, balstītas uz attieksmēm un vērtību sistēmu, uz bērnu un jauniešu izziņas procesiem, sakarību saskatīšanu un izvērtēšanu, savu mērķu izvirzīšanu un to pārraudzīšanu un īstenošanu, risinājumu rašanu daudzveidīgās mācību situācijās.

Viena no Erasmus+ KA1 projekta aktivitātēm, ko iesaka izmantot projektā iesaistītajām skolām, ir stundu vērošana kādas citas valsts skolā. Tā kā Ozolnieku vidusskolai ir bijusi iepriekšēja pieredze Erasmus+ projektā (Erasmus+ KA2 projektā, kur galvenie projekta dalībnieki bija skolēni), tad skola ir izveidojusi ciešākus kontaktus ar citām partnerskolām, šajā gadījumā ar vienu Vācijas skolu – vidusskolu/reālskolu (5.-10. klases) Bobingenā, kas ir pilsēta Bavārijā. Izmantojot šīs skolu partnerattiecības, radās iespēja vērot mācību stundas 2 Vācijas skolās (Bobingenas un Gerthofenas vidusskolās) un gūt priekšstatu, atzinumus, kā tur notiek kompetencēs balstīta pieeja mācību saturā.

Stundas vērot bija Ozolnieku vidusskolas vācu valodas skolotāja Irita Semane. Kopā tika novērotas 16 mācību stundas triju dienu laikā no 08.04. līdz 10.04.2019. Kā izrādās, tad dinamiska stundu vērošana ar mērķi izzināt, uzzināt, novērtēt un secināt prasa pacietību, koncentrēšanos, izturību, taču vienlaikus var sniegt vērtīgu pieredzi un noderīgus novērojumus.

Tās galvenās atziņas, kas tika gūtas, vērojot mācību stundas Vācijas skolās, varētu būt vairāki atslēgas vārdi.  Viens no galvenajiem atslēgas vārdiem: skolēnu patstāvība izziņas procesā, iegūstot zināšanas un prasmes. Tāpat svarīgi – skolēnu atbildība par mērķu pārraudzīšanu un sasniegšanu. Bet patstāvība un atbildība nav iedomājama bez pašdisciplīnas un pašvadības – tāpēc būtiska ir skolēnu attieksme un vērtību sistēma, kas ir arī pamats  cieņpilnai attieksmei pret klases biedru un pedagogu. Bieži pieminētā starppriekšmetu saikne noteikti veiksmīgāk vai ērtāk realizējama Vācijas vidusskolas tipa skolās, jo tur skolotājs vienlaikus māca vismaz 4 priekšmetus.

 Nākamais izaicinājums un interese – novērot mācību stundas Vācijas ģimnāzijās, kur pedagogi līdzīgi kā Latvijā vispārizglītojošās skolās pamatskolā un vidusskolā māca ne vairāk par 2 priekšmetiem.

 

Sagatavoja projekta koordinatore

Irita Semane

 

Florence ir pilsēta Itālijas Ziemeļos. Modes ekonomikā pilsēta esot pazīstama kā kompānijas Gucci dzimtene. Un Florencē atrodas viens no ievērojamākajiem mākslas muzejiem pasaulē – Ufici galerija. Šis pilsētas kultūrvēsturiskais mantojums, šķiet, ir iedvesmojis arī kursu organizētājus no kompānijas “Teacher Academy – Europass”, kuri rosināja pedagogus no dažādām valstīm, arī mūsu skolotāju Maiju Neļķi, paraudzīties uz foto un video materiālu ar mākslinieka acīm. 

Sešu dienu kursos no š.g. 26. novembra līdz 1. decembrim Florencē pedagogu tālākizglītības kursos “IT foto & video veidošana” skolotāja Maija Neļķe apguva ne tikai tehniskas prasmes, kas nepieciešamas foto un video materiāla veidošanā, bet padomāt, izvērtēt, saskatīt, kas ir labs foto un video materiāls. Ne tikai strādāt ar jau gatavu fotomateriālu, bet padomāt no mākslinieka perspektīvas – kā veiksmīgi uzņemt foto, kā dabūt labu kadru? Un tikai tad ir nākamais solis – kā iegūto materiālu tehniski ar mūsdienu tehnoloģijām apstrādāt, kā to rediģēt. Taču arī šeit neizpaliek mākslinieciskās prasmes – kā veiksmīgi savienot foto un videomateriālu ar krāsu, mūziku un ritmu.

Papildus tam pedagogiem bija iespēja iepazīties un izmēģināt dažādas interneta lietotnes, kuras varētu veiksmīgi izmantot mācību stundās aktivitāšu, paņēmienu daudzveidībai, piemēram, “Edpuzzle” lietotni. Ar šīs lietotnes palīdzību ir iespējams dažādus videomateriālus papildināt ar pedagoga jautājumiem, pedagoga ierunātiem tekstiņiem.

Skolotāja Maija ir apņēmusies skolas metodiskās grupas pārstāvjus, savus kolēģus, apmācīt dažu šādu lietotņu izmantošanā savas IT pratības celšanai, kas noteikti patiktu skolēniem. Skolēni ikdienas darbā pozitīvi novērtē skolotāju IT pratību un tehnoloģiju izmantošanu mācību stundās.

Un, kā jau Itālijā, tālākizglītības aktivitātes bija sabalansētas ar kultūrvēstures izzināšanu, piedāvājot pedagogiem brīvajā laikā dažādas ekskursijas. Un, ja jau māksla, tad arī izaicinoša, pārdroša, varbūt kādam šokējoša. Šādās emocijās dalās skolotāja Maija pēc pasaulslavenās mākslinieces Marinas Abramovičas personālizstādes apmeklējuma. 

Kā atzīst skolotāja Maija, lai izveidotu labu foto un videomateriālu – tas ir ārkārtīgi laikietilpīgs laiks, prasa pacietību, IT pratību, radošumu, plašu skatījumu – līdzīgi, kā radot labu mākslas darbu. 

Un var tikai atzīt, ka pedagogs, kurš tālākizglītības kursos gūst ne tikai tehniskas prasmes, jaunas zināšanas savā mācību priekšmetā, bet arī impulsus, darbības sava redzesloka un radošuma paplašināšanai, ir bijis liels ieguvējs, un līdz ar to arī skolēns.

Skolotāja ir iedvesmota un aicina arī citus pedagogus būt drošiem izmantot Erasmus+ projekta KA1 iespējas doties uz kursiem ārvalstīs.

 

 

Sagatavoja projekta koordinatore 

Irita Semane

 

 


Šajā mācību gadā Ozolnieku vidusskolā tiek īstenots Erasmus + KA1 projekts pedagogu mobilitātes un tālākizglītības veicināšanai.

Oktobrī uz 6 dienu tālākizglītības kursiem Nīderlandē, pilsētā Omenā, bija matemātikas skolotāja Sigita Krauze, lai apgūtu jaunas, radošas matemātikas mācīšanas metodes un pieejas.

Jau kursu nosaukums “Matemātika un kustība”, kā arī kursu programmas apraksts un bildes lika noprast, ka šeit nebūs runa par tradicionālām matemātikas metodēm un pieejām.

Apkopojot pirmās domas un sajūtas, skolotāja Sigita atzīst, ka bija jāiziet no savas tik ierastās, pazīstamās profesionālās komforta zonas un jāpaskatās uz matemātiku un matemātikas stundu citādāk. Un pašiem pedagogiem viss arī bija jāizmēģina un beigās jāizveido matemātikas stundas plāns ar jaunapgūtājām metodēm, kas pēc tam ar kolēģiem no citām valstīm bija arī praktiski jāizmēģina.

Kāda tad ir šī atšķirīgā vai neierastā matemātikas stunda?

Stunda sākas ar nelielām iesildīšanās aktivitātēm, telpas sagatavošanu matemātikai, balstītai uz kustību. Un tad pāriet jau pie nākamā stundas posma, kad kādas matemātiskās tēmas apguvei tiek izmantots ritms, deja, ornaments, ķermenis, visdažādākās un reizēm arī gana izaicinošas pozas, kā arī dažādi palīglīdzekļi, piemēram, gumijas, lentas, virves, lego klucīši, puzles u.c., lai veicinātu dziļāku matemātikas izpratni. Un, protams, neiztrūkstošs un ļoti svarīgs posms, kas arī ir aktualizēts jaunajās topošajās mācību programmās Skola2030 – tā ir atgriezeniskā saite, analizēšana, secināšana – kāda nozīme un jēga tam, ko un kā mācās, piemēram, kā kustība ir saistīta ar matemātiku, kā tas palīdz apgūt un izprast matemātiku.

Pēc skolotājas Sigitas domām šāda pieeja īpaši noderīga varētu būt tiem skolēniem, kuriem ir grūtības matemātikas apguvē. Taču šīs metodes lieliski var integrēt jebkurā klasē un matemātikas līmenī. Bet neizpaliek jautājums, uz kuru skolotāja arī zina atbildi: “Vai pie šī brīža mācību procesa formas un programmas, kā arī resursiem, piemēram, telpu pieejamības, tas ir iespējams - regulāri stundās integrēt kustību visdažādākajās tās izpausmes formās?”

Taču vienmēr ir iespēja tiekties uz ideālo stundu.

Un ne tikai – šādi kursi sniedz skolotājam arī jaunu motivāciju, jaunas izjūtas, pieredzi, citādu skatījumu uz savu priekšmetu, arī valodas un komunikācijas prasmes (kursi notika angļu valodā).

Sagatavoja projekta koordinatore

Irita Semane

 

Citas klašu grupas