Nordplus Pieaugušo izglītības projekts Nr. NPAD-2013/10268 “Sadarbība iedzīvotāju matemātikas prasmju sekmēšanai ilgtspējīgas attīstības un labklājības kontekstā” (MathPRO)” izvirzīts  Ziemeļu Ministru padomes programmas NORDPLUS 2012-2016 projektu kvalitātes balvas konkursam „Ziemeļu gaisma – 2016”. Balvu pasniegšanas ceremonija notiks šī gada 24. novembrī plkst. 15.00 Alberta viesnīcas zālē, Dzirnavu ielā 33.

No 8.-12. oktobrim viesojāmies Ķēdaiņos (Kedainiai Language School), kur norisinājās pirmā Nordplus projekta sanāksme. Projekta sanāksmes tēma bija Sociālā atbildība un Sociāli atbildīgi uzņēmumi. Sanāksmes nedēļa iesākās dažādām spēlēm un sadraudzības aktivitātēm, lai iepazītos ar lietuviešu, dāņu un zviedru jauniešiem.

Otrdienas rītā katra dalībvalsts prezentēja savu līdzatvesto mājasdarbu, kurus skolēni bija sagatavojuši video formātā par savas valsts sociāli atbildīgiem uzņēmumiem. Nedēļas laikā skolēni devās vairākās mācību ekskursijās un iepazinās ar sociāli atbildīgiem Lietuvas uzņēmumiem - minerālmēslojuma ražotni “Lifosa”, vietējo ziepju ražotni “Muilinyčia” un uzņēmumu “Kauņas enerģija”. Darbojoties grupās, jaunieši piedalījās uzņēmumu simulācijas aktivitātēs, kurās skolēniem nācās sadarboties lai radītu jaunu, dabai draudzīgus produktus un prezentētu tos. Skolēniem bija iespēja iepazīt arī vietējos apskates objektus Ķēdaiņos, piedaloties orientēšanās un komandu saliedēšanās pasākumos vecpilsētā. Latviešu, dāņu un zviedru skolēni dzīvoja viesģimenēs un vakarus pavadīja kopā ar lietuviešu ģimenēm. Nedēļa noslēdzās ar kopīgu pasākumu – atvadu vakaru skolā.

Skolotāji, pārrunājot projekta aktualitātes un plānojot nākamos sanāksmes braucienus, nolēma, ka nākamā sanāksme norisināsies Dānijā, Odensē (no 2019. gada 19.-24. maijam), bet nākamā gada septembra beigās projekta dalībniekus sagaidīsim mūsu skolā. Arī uz otro sanāksmi Dānijā dosies desmit skolēni un divi skolotāji no Ozolnieku vidusskolas.

Nordplus sanāksme Lietuvā 2018
Nordplus sanāksme Lietuvā 2018
Nordplus sanāksme Lietuvā 2018
Nordplus sanāksme Lietuvā 2018
Nordplus sanāksme Lietuvā 2018
Nordplus sanāksme Lietuvā 2018
 

No 27. februāra līdz 3. martam Ozolnieku vidusskolā norisinājās Nordplus projekta sanāksme, kuras laikā mūsu skolā viesojās 33 skolēni un 6 skolotāji no Zviedrijas, Grenlandes un Lietuvas. Šī bija noslēdzošā - pēdējā no četrām sanāksmēm, kura norisinājās Latvijā Nordplus mobilitātes projekta ietvaros “YTCA – Youths working Together in different Challenging Adventures”.

Nordplus projekta sanāksme Lat...
Nordplus projekta sanāksme Lat...
Nordplus projekta sanāksme Lat...
Nordplus projekta sanāksme Lat...
Nordplus projekta sanāksme Lat...
Nordplus projekta sanāksme Lat...

 

No 9. – 13. maijam 12 skolēni – Kristaps Briks Dravnieks (7.a), Nikola Virbale (7.a), Laura Kristiāna Jureviča (7.a), Anete Vīvana (7.a), Rūta Balode (7.a), Elīna Liepiņa (7.b), Megija Eglīte (8.a), Anete Sīle (8.b), Lilija Pinne (8.b), Kristiāna Zaremba (8.b), Marija Dombrovska (8.b) un Madara Briģe (8.b), kā arī divas skolotājas – Laura Plota un Kristīne Bauce devās otrajā Nordplus projekta braucienā uz Lietuvas pilsētu Kedainiai.

Nordplus projekta brauciens
Nordplus projekta brauciens
Nordplus projekta brauciens
Nordplus projekta brauciens
Nordplus projekta brauciens
Nordplus projekta brauciens
 

Šī gada pēdējā janvāra nedēļā (no 25.01.-29.01.), kamēr skolā norisinājās projektu nedēļa, 10 skolēni no 7.a klases (Kristaps Briks Dravnienks, Rūta Balode, Laura Kristiāna Jurēviča, Nikola Virbale un Anete Vīnava) un 8.b klases (Lilija Pinne, Anete Sīle, Helēna Paula Jubalte, Kristiāna Zaremba un Marija Dombrovska), un divas angļu valodas skolotājas (Laura Plota un Alīna Rjabova) piedalījās starptautiskajā NordPlus mobilitātes projektā un devās piecu dienu garā braucienā uz Zviedriju, Arvidsjauru.

NordPlus projekta aktivitāte
NordPlus projekta aktivitāte
NordPlus projekta aktivitāte
NordPlus projekta aktivitāte
NordPlus projekta aktivitāte
NordPlus projekta aktivitāte
 

Šī gada septembrī norisinājās Nordplus projekta trešā sanāksme Grenlandē uz kuru devās 8 Ozolnieku vidusskolas skolēni – Kristaps Briks Dravnieks (8.a), Nikola Virbale (8.a), Laura Kristiāna Jureviča (8.a), Rūta Balode (8.a), Kristiāna Zaremba (9.b), Lilija Pinne (9.b), Helēna Paula Jubalte (9.b) un Anete Sīle (9.b), skolotāja – Laura Plota un skolas direktore – Klāra Stepanova.

Sanāksme Grenlandē
Sanāksme Grenlandē
Sanāksme Grenlandē
Sanāksme Grenlandē
Sanāksme Grenlandē
Sanāksme Grenlandē

 

 

Šajā mācību gadā Ozolnieku vidusskolā tiek īstenots Erasmus + KA1 projektspedagogu mobilitātes un tālākizglītības veicināšanai.

Oktobrī uz 6 dienu tālākizglītības kursiem Nīderlandē, pilsētā Omenā, bija matemātikas skolotāja Sigita Krauze, lai apgūtu jaunas, radošas matemātikas mācīšanas metodes un pieejas.

Jau kursu nosaukums “Matemātika un kustība”, kā arī kursu programmas apraksts un bildes lika noprast, ka šeit nebūs runa par tradicionālām matemātikas metodēm un pieejām.

Apkopojot pirmās domas un sajūtas, skolotāja Sigita atzīst, ka bija jāiziet no savas tik ierastās, pazīstamās profesionālās komforta zonas un jāpaskatās uz matemātiku un matemātikas stundu citādāk. Un pašiem pedagogiem viss arī bija jāizmēģina un beigās jāizveido matemātikas stundas plāns ar jaunapgūtājām metodēm, kas pēc tam ar kolēģiem no citām valstīm bija arī praktiski jāizmēģina.

Kāda tad ir šī atšķirīgā vai neierastā matemātikas stunda?

Stunda sākas ar nelielām iesildīšanās aktivitātēm, telpas sagatavošanu matemātikai, balstītai uz kustību. Un tad pāriet jau pie nākamā stundas posma, kad kādas matemātiskās tēmas apguvei tiek izmantots ritms, deja, ornaments, ķermenis, visdažādākās un reizēm arī gana izaicinošas pozas, kā arī dažādi palīglīdzekļi, piemēram, gumijas, lentas, virves, lego klucīši, puzles u.c., lai veicinātu dziļāku matemātikas izpratni. Un, protams, neiztrūkstošs un ļoti svarīgs posms, kas arī ir aktualizēts jaunajās topošajās mācību programmās Skola2030 – tā ir atgriezeniskā saite, analizēšana, secināšana – kāda nozīme un jēga tam, ko un kā mācās, piemēram, kā kustība ir saistīta ar matemātiku, kā tas palīdz apgūt un izprast matemātiku.

Pēc skolotājas Sigitas domām šāda pieeja īpaši noderīga varētu būt tiem skolēniem, kuriem ir grūtības matemātikas apguvē. Taču šīs metodes lieliski var integrēt jebkurā klasē un matemātikas līmenī. Bet neizpaliek jautājums, uz kuru skolotāja arī zina atbildi: “Vai pie šī brīža mācību procesa formas un programmas, kā arī resursiem, piemēram, telpu pieejamības, tas ir iespējams - regulāri stundās integrēt kustību visdažādākajās tās izpausmes formās?”

Taču vienmēr ir iespēja tiekties uz ideālo stundu.

Un ne tikai – šādi kursi sniedz skolotājam arī jaunu motivāciju, jaunas izjūtas, pieredzi, citādu skatījumu uz savu priekšmetu, arī valodas un komunikācijas prasmes (kursi notika angļu valodā).

Apakškategorijas