Šajā mācību gadā Ozolnieku vidusskolā tiek īstenots Erasmus + KA1 projekts pedagogu mobilitātes un tālākizglītības veicināšanai.

Oktobrī uz 6 dienu tālākizglītības kursiem Nīderlandē, pilsētā Omenā, bija matemātikas skolotāja Sigita Krauze, lai apgūtu jaunas, radošas matemātikas mācīšanas metodes un pieejas.

Jau kursu nosaukums “Matemātika un kustība”, kā arī kursu programmas apraksts un bildes lika noprast, ka šeit nebūs runa par tradicionālām matemātikas metodēm un pieejām.

Apkopojot pirmās domas un sajūtas, skolotāja Sigita atzīst, ka bija jāiziet no savas tik ierastās, pazīstamās profesionālās komforta zonas un jāpaskatās uz matemātiku un matemātikas stundu citādāk. Un pašiem pedagogiem viss arī bija jāizmēģina un beigās jāizveido matemātikas stundas plāns ar jaunapgūtājām metodēm, kas pēc tam ar kolēģiem no citām valstīm bija arī praktiski jāizmēģina.

Kāda tad ir šī atšķirīgā vai neierastā matemātikas stunda?

Stunda sākas ar nelielām iesildīšanās aktivitātēm, telpas sagatavošanu matemātikai, balstītai uz kustību. Un tad pāriet jau pie nākamā stundas posma, kad kādas matemātiskās tēmas apguvei tiek izmantots ritms, deja, ornaments, ķermenis, visdažādākās un reizēm arī gana izaicinošas pozas, kā arī dažādi palīglīdzekļi, piemēram, gumijas, lentas, virves, lego klucīši, puzles u.c., lai veicinātu dziļāku matemātikas izpratni. Un, protams, neiztrūkstošs un ļoti svarīgs posms, kas arī ir aktualizēts jaunajās topošajās mācību programmās Skola2030 – tā ir atgriezeniskā saite, analizēšana, secināšana – kāda nozīme un jēga tam, ko un kā mācās, piemēram, kā kustība ir saistīta ar matemātiku, kā tas palīdz apgūt un izprast matemātiku.

Pēc skolotājas Sigitas domām šāda pieeja īpaši noderīga varētu būt tiem skolēniem, kuriem ir grūtības matemātikas apguvē. Taču šīs metodes lieliski var integrēt jebkurā klasē un matemātikas līmenī. Bet neizpaliek jautājums, uz kuru skolotāja arī zina atbildi: “Vai pie šī brīža mācību procesa formas un programmas, kā arī resursiem, piemēram, telpu pieejamības, tas ir iespējams - regulāri stundās integrēt kustību visdažādākajās tās izpausmes formās?”

Taču vienmēr ir iespēja tiekties uz ideālo stundu.

Un ne tikai – šādi kursi sniedz skolotājam arī jaunu motivāciju, jaunas izjūtas, pieredzi, citādu skatījumu uz savu priekšmetu, arī valodas un komunikācijas prasmes (kursi notika angļu valodā).

Sagatavoja projekta koordinatore

Irita Semane

 

 

Ozolnieku vidusskolā šajā mācību gadā tiek īstenots Erasmus+ KA1 projekts pedagogu mācību mobilitāšu veicināšanai

 

 

Vispārīga informācija

 

 

Projekta numurs: 2018-1-LV01-KA101-046874

Projekta nosaukums: Erasmus+ KA1 pieaugušo izglītības sektora mācību mobilitātes projekts “Skolotāju lietpratības un mijiedarbības prasmju attīstīšana”.

Projekta īstenošanas laiks: 01.08.2018. - 31.10.2019.

Projekta dalībnieki: Ozolnieku vidusskolas pedagogi Sigita Krauze (matemātikas skolotāja), Maija Neļķe ( sākumskolas skolotāja, direktores vietniece izglītības jomā) un Irita Semane (vācu valodas skolotāja, projekta koordinatore).

Projekta aktivitātēs iesaistītie dalībnieki: Ozolnieku vidusskolas skolēni.

Projekta finansējums: Ozolnieku vidusskolai projekta īstenošanai ir piešķirti 5739,00 EUR;

      • Projekta vadība un īstenošana: 1050,00 EUR

  • Ceļa izdevumi: 825,00 EUR

  • Kursi: 840,00 EUR

  • Individuālais atbalsts (dienas nauda, naktsmītne, ēšana u.c.) : 3024,00 EUR

Projekta koordinatore: Irita Semane, vācu valodas skolotāja.

Sagatavoja: Irita Semane

 

 

 Erasmus+ 2018-1-LV01-KA101-046874

 Pirmo reizi Ozolnieku vidusskolā pedagogu mobilitātes un tālākizglītības veicināšanai tiek īstenots Erasmus + projekts KA1, kurā  vienlaikus piedalās trīs pedagogiSigita Krauze, Maija Neļķe un Irita Semane. Erasmus+ projekta KA1 skolu izglītības mobilitātes sektorā īstenošanu atbalsta un finansē Eiropas Komisija, bet uzrauga VIAA.Tas nozīmē, ka pedagogi dosies uz tālākizglītības kursiem vai vēros stundas citās skolās ārpus Latvijas. Sigita Krauze š.g. oktobrī dosies uz Nīderlandi un “OldeVechte” mācību centrā piedalīsies 6 dienu tālākziglītības kursos par tēmu “Matemātika un kustība”. Maija Neļķe dosies š.g. decembra sākumā uz Itāliju un piedalīsies “Europass Teacher Academy” tālākizglītības kursos par tēmu “Foto un video veidošana mācību stundās”. Irita Semane nākamā gada aprīlī dosies uz Vāciju, kur apmeklēs divas vispārizglītojošās skolas un vēros, kā mācību stundās tiek īstenots jaunais mācību standarts, balstīts uz kompetenču pieeju izglītībā. Pedagogu tālākais uzdevums ir dalīties gūtajā pieredzē metodiskajās grupās, par kompetenču pieeju arī vadības grupā. Un kā nākamais solis ir ieplānotas dažādas aktivitātes skolēniem, lai iegūtās jaunās zināšanas un prasmes pielietotu praktiski darbā ar skolēniem – gan matemātikas pēcpusdienas par tēmu “Matemātika un kustība”, gan skolēnu iesaistīšana projektu nedēļā attiecīgajā tēmā, kā arī konkrēts stundu cikls skolēniem, kuri vēlas papildus apgūt IT prasmes. Projekta pieteikums tika sagatavots 2018. gada janvārī un februārī, idejas pārrunājot Ozolnieku vidusskolas pamatjomā “Mācīšana un mācīšanās”, kā arī apzinot pedagogu interesi par mobilitāti ārzemēs.

 Sagatavoja projekta koordinatore

Irita Semane

 

 

 

Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr. 2 (KA 2) stratēģiskās skolu sadarbības partnerības projekts Nr. 2015-1-DE03-KA219-013532_6  „Skola, teātris un karjeras izvēle”

Erasmus+ projekta noslēgums Ozolnieku vidusskolā ir sākums kaut kam jaunam ...

Tik daudz nākas lasīt un dzirdēt par alternatīvo pedagoģiju, par tās pozitīvo ietekmi, izmantojot individuālās pieejas paņēmienus, vispusīgas, domājošas, radošas, līdzsvarotas un atbildīgas personas veidošanā. Taču arī skolās, kurās nav oficiāli noteiktas vai pieņemtas alternatīvās pedagoģijas, daudzas tās izpausmes ir novērojamas gan ikdienas darbā ar izglītojamiem, gan īpašos projektos.

Tā tas bija arī ar Erasmus+ projektu Ozolnieku vidusskolā, kas norisinājās no 2015. gada septembra līdz 2017. gada augustam, iesaistot tajā kopā sešas partnerskolas no Latvijas, Igaunijas, Vācijas, Itālijas un Turcijas, kopīgi strādājot pie šāda mērķa: „Veicināt savstarpējās mijiedarbības kultūru daudzveidīgās kultūras izpausmēs.”

 

 

 

Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr. 2 (KA 2) stratēģiskās skolu sadarbības partnerības projekts Nr. 2015-1-DE03-KA219-013532_6  „Skola, teātris un karjeras izvēle”

Erasmus+ aizved līdz teātra festivālam

Š. g. 21.un 22. aprīlī Valmieras Viestura vidusskolā norisinājās 10. Latvijas bērnu un jauniešu teātru festivāls "…un es iešu un iešu!".

Uz festivālu devās arī radošie un atraktīvie aktieri no Ozolnieku vidusskolas teātra Agate Beināre, Edvards Krūmiņš, Marija Dombrovska, Namejs Kugrēns, Santa Ģingule un teātra skolotāja Madara Griba.

Erasmus+ aizved līdz teātra fe...
Erasmus+ aizved līdz teātra fe...
Erasmus+ aizved līdz teātra fe...
Erasmus+ aizved līdz teātra fe...
Erasmus+ aizved līdz teātra fe...
Erasmus+ aizved līdz teātra fe...

 

 

 

 

Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr. 2 (KA 2) stratēģiskās skolu sadarbības partnerības projekts Nr. 2015-1-DE03-KA219-013532_6  „Skola, teātris un karjeras izvēle”

Atskats uz Erasmus+ pedagoģisko pieredzes apmaiņu

Paldies skolotājiem un skolēniem par piedalīšanos Erasmus+ aktivitātē mūsu skolā aprīļa beigās, kad skolā viesojās vizuālās mākslas un mājturības skolotāja Karin Wühr no Vācijas.

Atskats uz Erasmus+ pieredzes ...
Atskats uz Erasmus+ pieredzes ...
Atskats uz Erasmus+ pieredzes ...
Atskats uz Erasmus+ pieredzes ...
Atskats uz Erasmus+ pieredzes ...
Atskats uz Erasmus+ pieredzes ...

 

 

 

 

Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr. 2 (KA 2) stratēģiskās skolu sadarbības partnerības projekts Nr. 2015-1-DE03-KA219-013532_6  „Skola, teātris un karjeras izvēle”

Erasmus+ pieredzes apmaiņa

Pieredzes apmaiņā šonedēļ skolā no 24.04. līdz 26.04.2017. viesojas skolotāja Karin Wühr no Vācijas, lai dalītos savā pedagoģiskajā pieredzē vizuālās mākslas priekšmeta mācīšanā, kā arī gūtu pieredzi vai radošas idejas no mūsu skolotājiem. Skolotāja piedalīsies arī vācu valodas stundās, lai pastāstītu par Vācijas federālo zemi Bavāriju un kopīgi ar vācu valodas skolotāju iesaistītu skolēnus viktorīnā, tādējādi paplašinot savas zināšanas par citu tautu kultūru, gan arī uzlabojot svešvalodas prasmes.

Erasmus+ pieredzes apmaiņa
Erasmus+ pieredzes apmaiņa
Erasmus+ pieredzes apmaiņa
Erasmus+ pieredzes apmaiņa
Erasmus+ pieredzes apmaiņa
Erasmus+ pieredzes apmaiņa

 

Apakškategorijas