No 9. – 13. maijam 12 skolēni – Kristaps Briks Dravnieks (7.a), Nikola Virbale (7.a), Laura Kristiāna Jureviča (7.a), Anete Vīvana (7.a), Rūta Balode (7.a), Elīna Liepiņa (7.b), Megija Eglīte (8.a), Anete Sīle (8.b), Lilija Pinne (8.b), Kristiāna Zaremba (8.b), Marija Dombrovska (8.b) un Madara Briģe (8.b), kā arī divas skolotājas – Laura Plota un Kristīne Bauce devās otrajā Nordplus projekta braucienā uz Lietuvas pilsētu Kedainiai.

Nordplus projekta brauciens
Nordplus projekta brauciens
Nordplus projekta brauciens
Nordplus projekta brauciens
Nordplus projekta brauciens
Nordplus projekta brauciens
 

Šī gada pēdējā janvāra nedēļā (no 25.01.-29.01.), kamēr skolā norisinājās projektu nedēļa, 10 skolēni no 7.a klases (Kristaps Briks Dravnienks, Rūta Balode, Laura Kristiāna Jurēviča, Nikola Virbale un Anete Vīnava) un 8.b klases (Lilija Pinne, Anete Sīle, Helēna Paula Jubalte, Kristiāna Zaremba un Marija Dombrovska), un divas angļu valodas skolotājas (Laura Plota un Alīna Rjabova) piedalījās starptautiskajā NordPlus mobilitātes projektā un devās piecu dienu garā braucienā uz Zviedriju, Arvidsjauru.

NordPlus projekta aktivitāte
NordPlus projekta aktivitāte
NordPlus projekta aktivitāte
NordPlus projekta aktivitāte
NordPlus projekta aktivitāte
NordPlus projekta aktivitāte
 

ADZQ4874Kamēr skolēni atpūtās un Ozolnieku vidusskolas skolotāji cītīgi gatavojās jaunajam darba cēlienam Latvijā, trīs skolotājas – Laura Plota, Liene Niedola un Inese Mičule – devās uz Poliju, lai piedalītos projekta „Mobile Museum abroad” (jeb MoMa) pirmajā posmā – skolotāju apmācībā.

Šajā mācību gadā Ozolnieku vidusskola sāk dalību jaunā Erasmus+ programmas KA2 skolu apmaiņas partnerības projektā „Mobile Museum abroad” (projekta nr. 2019-1-DE03-KA229-059770_4), kurš tiks īstenots līdz pat 2021.gada oktobra vidum. Pirmais posms – skolotāju tikšanās Polijā. Šajā reizē ne tikai pārrunājām projekta aktualitātes un plānojām skolēnu tikšanās reizes, bet arī dalījāmies labās prakses piemēros, prezentējām savas skolas un spēcīgās puses, piedalījāmies dažādās projekta dalībvalstu skolotāju meistarklasēs. Par tur redzēto un iegūto noteikti stāstīsim kādā tikšanās reizē Ozolnieku vidusskolas mācībspēkiem.JKMV3364

Tā kā projekts ir cieši saistīts ar muzeju pieredzi, apmeklējām arī skaisto Lankutas pili – to izstaigājām un apskatījām kopā ar audio-gidu, kā arī muzeja vadošie pētnieki mūs iepazīstināja ar mūsdienīgākajām vēstures objektu, muzeja krājumu digitalizācijas iespējām.

Šobrīd gaidām skolēnu pieteikuma anketas, lai varētu izvērtēt, kuri dosies projekta apmaiņas braucienos uz Vāciju (februārī), Portugāli (aprīlī), Itāliju (oktobrī), Rumāniju (2021.gada oktobrī) un kuri projektu atbalstīs 2021.gada aprīlī, kad pie mums viesosies citu dalībvalstu skolēni un skolotāji.

EFCH4180  IMG E7739  

Labrīt!

Vai Tu esi gatavs un Tu esi gatava doties jaunā piedzīvojumā? Iepazīties ar poļu, vāciešu, portugāļu, rumāņu un itāļu skolēniem; kopā veidot projektu darbus; kopā iepazīt citu valstu kultūras; kopā ar citiem Ozolnieku vidusskolas skolēniem cītīgi gatavoties, veidojot projektus jau Latvijā; kopā... vēl ļoti daudz ko darīt KOPĀ!?

Ja Tava atbilde ir "JĀ!", tad => dodies pie Ineses Mičules (009.kab.) vai Lauras Plotas (314.kab.) => paņem pieteikuma anketu => rūpīgi un pārdomāti to aizpildi => līdz 20.11. (!) iesniedz I.Mičulei vai L.Plotai => un gaidi atbildi!

Mērķgrupa ir 7.-10.klašu skolēni, taču, ja esi 6.klases vai 11., 12.klases skolēns – arī vari pieteikties, tikai tad Tev jārēķinās, ka pārējie projektā iesaistītie pamatā būs 7.-10.klašu skolēni.

 

Mēs jau esam sagatavojušas Pieteikumus un gaidām Tevi!

Lidzfinanse Erasmus progr logo

logo color2

Erasmus+ KA2 programmas projekts

„Mobile Museum abroad”

 

PROJEKTA NUMURS

         2019-1-DE03-KA229-059770_4

 

PROJEKTA NOSAUKUMS

         Erasmus+ programmas 2.pamatdarbības (KA2) skolu apmaiņas partnerības projekts „Mobile Museum abroad”.

 

PROJEKTA ĪSTENOŠANAS LAIKS

         18.10.2019. - 17.10.2021.

 

PROJEKTA KOORDINATORI

  • Max-Planck-Gymnasium Delmenhorst (Vācija)

 

PROJEKTA PARTNERI

  • Agrupamento de Escolas de Penalva do Castelo (Portugāle)
  • Licuel de Arte „Sigismund Toduta” (Rumānija)
  • Szkola Podstawowa nr 31 im.Kazimierza Pulaskiego (Polija)
  • Ozolnieku vidusskola (Latvija)
  • Liceo Statale „Enrico Medi” (Itālija)

 

STARPTAUTISKĀS AKTIVITĀTES

         2019.gada oktobris – skolotāju mācības Polijā (3 skolotājas)

         2020.gada februāris – projekta sanāksme (2 skolotāji un 5 skolēni) Vācijā „Pilsētas, mājas un darbavietas”

         2020.gada aprīlis - projekta sanāksme (2 skolotāji un 5 skolēni) Portugālē „Skola”

         2020.gada oktobris - projekta sanāksme (2 skolotāji un 5 skolēni) Itālijā „Ģimenes”

         2021.gada aprīlis - projekta sanāksme Latvijā „Ainava”

         2021.gada oktobris - projekta sanāksme (2 skolotāji un 5 skolēni) Rumānijā „Māksla un mūzika”

 

VIETĒJĀS AKTIVITĀTES

         Ozolnieku vidusskolas skolēni un pedagogi pirms katras sanāksmes kopā veidos projekta mājas darbus, piemēram, veidos mazās ‘kurpju kastes prezentācijas’ par savu skolu, pilsētu (vietu, no kuras nāk) un apkopoto informāciju (attēlus, priekšmetus, informatīvus bukletus u.tml. informāciju) vedīs uz Vāciju, lai angļu valodā ar tās saturu iepazīstinātu pārējos projekta dalībniekus. Dodoties uz Portugāli, būs jāizveido foto-komikss par „vienu dienu skolā”; uz Itāliju – aprunājoties ar saviem vecvecākiem, jāveido fotogrāfiju kolāžas par to, kā bija agrāk un kā ir tagad; uz Rumāniju – veidos ilustrētus mākslas paraugus.

         Starp tikšanās reizēm projekta dalībniekiem tiks nodrošināta iespēja regulārai komunikācijai platformā eTwinning.

 

Sagatavoja: Inese Mičule, projekta koordinatore Latvijā

20190926_160657.jpg

Erasmus+ KA1 projekts Ozolnieku vidusskolā

“Skolotāju lietpratības un mijiedarbības prasmju attīstīšana”

Projekta Nr. 2018-1-LV01-KA101-046874

Latvijā sāk pakāpeniski ieviest un īstenot pilnveidoto mācību saturu un pieeju vispārējā vidējā izglītībā, kur vieni no atslēgas vārdiem ir “kompetenču pieeja”. Kā minēts Skola2030 mājas lapā šā gada septembrī, pilnveidotā mācību satura un pieejas ieviešana notiks pēctecīgi nākamo četru gadu laikā visās izglītības pakāpēs.

Nu jau astotais mācību gads, kopš tiek īstenoti un pakāpeniski ieviesti jaunie mācību plāni Vācijas skolās, priekšplānā izvirzot ilgtermiņā iegūtas kompetences – zināšanas un prasmes, balstītas uz attieksmēm un vērtību sistēmu, uz bērnu un jauniešu izziņas procesiem, sakarību saskatīšanu un izvērtēšanu, savu mērķu izvirzīšanu un to pārraudzīšanu un īstenošanu, risinājumu rašanu daudzveidīgās mācību situācijās.

Viena no Erasmus+ KA1 projekta aktivitātēm, ko iesaka izmantot projektā iesaistītajām skolām, ir stundu vērošana kādas citas valsts skolā. Tā kā Ozolnieku vidusskolai ir bijusi iepriekšēja pieredze Erasmus+ projektā (Erasmus+ KA2 projektā, kur galvenie projekta dalībnieki bija skolēni), tad skola ir izveidojusi ciešākus kontaktus ar citām partnerskolām, šajā gadījumā ar vienu Vācijas skolu – vidusskolu/reālskolu (5.-10. klases) Bobingenā, kas ir pilsēta Bavārijā. Izmantojot šīs skolu partnerattiecības, radās iespēja vērot mācību stundas 2 Vācijas skolās (Bobingenas un Gerthofenas vidusskolās) un gūt priekšstatu, atzinumus, kā tur notiek kompetencēs balstīta pieeja mācību saturā.

Stundas vērot bija Ozolnieku vidusskolas vācu valodas skolotāja Irita Semane. Kopā tika novērotas 16 mācību stundas triju dienu laikā no 08.04. līdz 10.04.2019. Kā izrādās, tad dinamiska stundu vērošana ar mērķi izzināt, uzzināt, novērtēt un secināt prasa pacietību, koncentrēšanos, izturību, taču vienlaikus var sniegt vērtīgu pieredzi un noderīgus novērojumus.

Tās galvenās atziņas, kas tika gūtas, vērojot mācību stundas Vācijas skolās, varētu būt vairāki atslēgas vārdi.  Viens no galvenajiem atslēgas vārdiem: skolēnu patstāvība izziņas procesā, iegūstot zināšanas un prasmes. Tāpat svarīgi – skolēnu atbildība par mērķu pārraudzīšanu un sasniegšanu. Bet patstāvība un atbildība nav iedomājama bez pašdisciplīnas un pašvadības – tāpēc būtiska ir skolēnu attieksme un vērtību sistēma, kas ir arī pamats  cieņpilnai attieksmei pret klases biedru un pedagogu. Bieži pieminētā starppriekšmetu saikne noteikti veiksmīgāk vai ērtāk realizējama Vācijas vidusskolas tipa skolās, jo tur skolotājs vienlaikus māca vismaz 4 priekšmetus.

 Nākamais izaicinājums un interese – novērot mācību stundas Vācijas ģimnāzijās, kur pedagogi līdzīgi kā Latvijā vispārizglītojošās skolās pamatskolā un vidusskolā māca ne vairāk par 2 priekšmetiem.

 

Sagatavoja projekta koordinatore

Irita Semane

Apakškategorijas