Šī gada pēdējā janvāra nedēļā (no 25.01.-29.01.), kamēr skolā norisinājās projektu nedēļa, 10 skolēni no 7.a klases (Kristaps Briks Dravnienks, Rūta Balode, Laura Kristiāna Jurēviča, Nikola Virbale un Anete Vīnava) un 8.b klases (Lilija Pinne, Anete Sīle, Helēna Paula Jubalte, Kristiāna Zaremba un Marija Dombrovska), un divas angļu valodas skolotājas (Laura Plota un Alīna Rjabova) piedalījās starptautiskajā NordPlus mobilitātes projektā un devās piecu dienu garā braucienā uz Zviedriju, Arvidsjauru.

NordPlus projekta aktivitāte
NordPlus projekta aktivitāte
NordPlus projekta aktivitāte
NordPlus projekta aktivitāte
NordPlus projekta aktivitāte
NordPlus projekta aktivitāte
 

Lidzfinanse Erasmus progr logo

logo color2

Erasmus+ KA2 programmas projekts

„Mobile Museum abroad”

 

PROJEKTA NUMURS

         2019-1-DE03-KA229-059770_4

 

PROJEKTA NOSAUKUMS

         Erasmus+ programmas 2.pamatdarbības (KA2) skolu apmaiņas partnerības projekts „Mobile Museum abroad”.

 

PROJEKTA ĪSTENOŠANAS LAIKS

         18.10.2019. - 17.10.2021.

 

PROJEKTA KOORDINATORI

  • Max-Planck-Gymnasium Delmenhorst (Vācija)

 

PROJEKTA PARTNERI

  • Agrupamento de Escolas de Penalva do Castelo (Portugāle)
  • Licuel de Arte „Sigismund Toduta” (Rumānija)
  • Szkola Podstawowa nr 31 im.Kazimierza Pulaskiego (Polija)
  • Ozolnieku vidusskola (Latvija)
  • Liceo Statale „Enrico Medi” (Itālija)

 

STARPTAUTISKĀS AKTIVITĀTES

         2019.gada oktobris – skolotāju mācības Polijā (3 skolotājas)

         2020.gada februāris – projekta sanāksme (2 skolotāji un 5 skolēni) Vācijā „Pilsētas, mājas un darbavietas”

         2020.gada aprīlis - projekta sanāksme (2 skolotāji un 5 skolēni) Portugālē „Skola”

         2020.gada oktobris - projekta sanāksme (2 skolotāji un 5 skolēni) Itālijā „Ģimenes”

         2021.gada aprīlis - projekta sanāksme Latvijā „Ainava”

         2021.gada oktobris - projekta sanāksme (2 skolotāji un 5 skolēni) Rumānijā „Māksla un mūzika”

 

VIETĒJĀS AKTIVITĀTES

         Ozolnieku vidusskolas skolēni un pedagogi pirms katras sanāksmes kopā veidos projekta mājas darbus, piemēram, veidos mazās ‘kurpju kastes prezentācijas’ par savu skolu, pilsētu (vietu, no kuras nāk) un apkopoto informāciju (attēlus, priekšmetus, informatīvus bukletus u.tml. informāciju) vedīs uz Vāciju, lai angļu valodā ar tās saturu iepazīstinātu pārējos projekta dalībniekus. Dodoties uz Portugāli, būs jāizveido foto-komikss par „vienu dienu skolā”; uz Itāliju – aprunājoties ar saviem vecvecākiem, jāveido fotogrāfiju kolāžas par to, kā bija agrāk un kā ir tagad; uz Rumāniju – veidos ilustrētus mākslas paraugus.

         Starp tikšanās reizēm projekta dalībniekiem tiks nodrošināta iespēja regulārai komunikācijai platformā eTwinning.

 

Sagatavoja: Inese Mičule, projekta koordinatore Latvijā

20190926_160657.jpg

Erasmus+ KA1 projekts Ozolnieku vidusskolā

“Skolotāju lietpratības un mijiedarbības prasmju attīstīšana”

Projekta Nr. 2018-1-LV01-KA101-046874

Latvijā sāk pakāpeniski ieviest un īstenot pilnveidoto mācību saturu un pieeju vispārējā vidējā izglītībā, kur vieni no atslēgas vārdiem ir “kompetenču pieeja”. Kā minēts Skola2030 mājas lapā šā gada septembrī, pilnveidotā mācību satura un pieejas ieviešana notiks pēctecīgi nākamo četru gadu laikā visās izglītības pakāpēs.

Nu jau astotais mācību gads, kopš tiek īstenoti un pakāpeniski ieviesti jaunie mācību plāni Vācijas skolās, priekšplānā izvirzot ilgtermiņā iegūtas kompetences – zināšanas un prasmes, balstītas uz attieksmēm un vērtību sistēmu, uz bērnu un jauniešu izziņas procesiem, sakarību saskatīšanu un izvērtēšanu, savu mērķu izvirzīšanu un to pārraudzīšanu un īstenošanu, risinājumu rašanu daudzveidīgās mācību situācijās.

Viena no Erasmus+ KA1 projekta aktivitātēm, ko iesaka izmantot projektā iesaistītajām skolām, ir stundu vērošana kādas citas valsts skolā. Tā kā Ozolnieku vidusskolai ir bijusi iepriekšēja pieredze Erasmus+ projektā (Erasmus+ KA2 projektā, kur galvenie projekta dalībnieki bija skolēni), tad skola ir izveidojusi ciešākus kontaktus ar citām partnerskolām, šajā gadījumā ar vienu Vācijas skolu – vidusskolu/reālskolu (5.-10. klases) Bobingenā, kas ir pilsēta Bavārijā. Izmantojot šīs skolu partnerattiecības, radās iespēja vērot mācību stundas 2 Vācijas skolās (Bobingenas un Gerthofenas vidusskolās) un gūt priekšstatu, atzinumus, kā tur notiek kompetencēs balstīta pieeja mācību saturā.

Stundas vērot bija Ozolnieku vidusskolas vācu valodas skolotāja Irita Semane. Kopā tika novērotas 16 mācību stundas triju dienu laikā no 08.04. līdz 10.04.2019. Kā izrādās, tad dinamiska stundu vērošana ar mērķi izzināt, uzzināt, novērtēt un secināt prasa pacietību, koncentrēšanos, izturību, taču vienlaikus var sniegt vērtīgu pieredzi un noderīgus novērojumus.

Tās galvenās atziņas, kas tika gūtas, vērojot mācību stundas Vācijas skolās, varētu būt vairāki atslēgas vārdi.  Viens no galvenajiem atslēgas vārdiem: skolēnu patstāvība izziņas procesā, iegūstot zināšanas un prasmes. Tāpat svarīgi – skolēnu atbildība par mērķu pārraudzīšanu un sasniegšanu. Bet patstāvība un atbildība nav iedomājama bez pašdisciplīnas un pašvadības – tāpēc būtiska ir skolēnu attieksme un vērtību sistēma, kas ir arī pamats  cieņpilnai attieksmei pret klases biedru un pedagogu. Bieži pieminētā starppriekšmetu saikne noteikti veiksmīgāk vai ērtāk realizējama Vācijas vidusskolas tipa skolās, jo tur skolotājs vienlaikus māca vismaz 4 priekšmetus.

 Nākamais izaicinājums un interese – novērot mācību stundas Vācijas ģimnāzijās, kur pedagogi līdzīgi kā Latvijā vispārizglītojošās skolās pamatskolā un vidusskolā māca ne vairāk par 2 priekšmetiem.

 

Sagatavoja projekta koordinatore

Irita Semane

 

Florence ir pilsēta Itālijas Ziemeļos. Modes ekonomikā pilsēta esot pazīstama kā kompānijas Gucci dzimtene. Un Florencē atrodas viens no ievērojamākajiem mākslas muzejiem pasaulē – Ufici galerija. Šis pilsētas kultūrvēsturiskais mantojums, šķiet, ir iedvesmojis arī kursu organizētājus no kompānijas “Teacher Academy – Europass”, kuri rosināja pedagogus no dažādām valstīm, arī mūsu skolotāju Maiju Neļķi, paraudzīties uz foto un video materiālu ar mākslinieka acīm. 

Sešu dienu kursos no š.g. 26. novembra līdz 1. decembrim Florencē pedagogu tālākizglītības kursos “IT foto & video veidošana” skolotāja Maija Neļķe apguva ne tikai tehniskas prasmes, kas nepieciešamas foto un video materiāla veidošanā, bet padomāt, izvērtēt, saskatīt, kas ir labs foto un video materiāls. Ne tikai strādāt ar jau gatavu fotomateriālu, bet padomāt no mākslinieka perspektīvas – kā veiksmīgi uzņemt foto, kā dabūt labu kadru? Un tikai tad ir nākamais solis – kā iegūto materiālu tehniski ar mūsdienu tehnoloģijām apstrādāt, kā to rediģēt. Taču arī šeit neizpaliek mākslinieciskās prasmes – kā veiksmīgi savienot foto un videomateriālu ar krāsu, mūziku un ritmu.

Papildus tam pedagogiem bija iespēja iepazīties un izmēģināt dažādas interneta lietotnes, kuras varētu veiksmīgi izmantot mācību stundās aktivitāšu, paņēmienu daudzveidībai, piemēram, “Edpuzzle” lietotni. Ar šīs lietotnes palīdzību ir iespējams dažādus videomateriālus papildināt ar pedagoga jautājumiem, pedagoga ierunātiem tekstiņiem.

Skolotāja Maija ir apņēmusies skolas metodiskās grupas pārstāvjus, savus kolēģus, apmācīt dažu šādu lietotņu izmantošanā savas IT pratības celšanai, kas noteikti patiktu skolēniem. Skolēni ikdienas darbā pozitīvi novērtē skolotāju IT pratību un tehnoloģiju izmantošanu mācību stundās.

Un, kā jau Itālijā, tālākizglītības aktivitātes bija sabalansētas ar kultūrvēstures izzināšanu, piedāvājot pedagogiem brīvajā laikā dažādas ekskursijas. Un, ja jau māksla, tad arī izaicinoša, pārdroša, varbūt kādam šokējoša. Šādās emocijās dalās skolotāja Maija pēc pasaulslavenās mākslinieces Marinas Abramovičas personālizstādes apmeklējuma. 

Kā atzīst skolotāja Maija, lai izveidotu labu foto un videomateriālu – tas ir ārkārtīgi laikietilpīgs laiks, prasa pacietību, IT pratību, radošumu, plašu skatījumu – līdzīgi, kā radot labu mākslas darbu. 

Un var tikai atzīt, ka pedagogs, kurš tālākizglītības kursos gūst ne tikai tehniskas prasmes, jaunas zināšanas savā mācību priekšmetā, bet arī impulsus, darbības sava redzesloka un radošuma paplašināšanai, ir bijis liels ieguvējs, un līdz ar to arī skolēns.

Skolotāja ir iedvesmota un aicina arī citus pedagogus būt drošiem izmantot Erasmus+ projekta KA1 iespējas doties uz kursiem ārvalstīs.

 

 

Sagatavoja projekta koordinatore 

Irita Semane

 

 


Šajā mācību gadā Ozolnieku vidusskolā tiek īstenots Erasmus + KA1 projekts pedagogu mobilitātes un tālākizglītības veicināšanai.

Oktobrī uz 6 dienu tālākizglītības kursiem Nīderlandē, pilsētā Omenā, bija matemātikas skolotāja Sigita Krauze, lai apgūtu jaunas, radošas matemātikas mācīšanas metodes un pieejas.

Jau kursu nosaukums “Matemātika un kustība”, kā arī kursu programmas apraksts un bildes lika noprast, ka šeit nebūs runa par tradicionālām matemātikas metodēm un pieejām.

Apkopojot pirmās domas un sajūtas, skolotāja Sigita atzīst, ka bija jāiziet no savas tik ierastās, pazīstamās profesionālās komforta zonas un jāpaskatās uz matemātiku un matemātikas stundu citādāk. Un pašiem pedagogiem viss arī bija jāizmēģina un beigās jāizveido matemātikas stundas plāns ar jaunapgūtājām metodēm, kas pēc tam ar kolēģiem no citām valstīm bija arī praktiski jāizmēģina.

Kāda tad ir šī atšķirīgā vai neierastā matemātikas stunda?

Stunda sākas ar nelielām iesildīšanās aktivitātēm, telpas sagatavošanu matemātikai, balstītai uz kustību. Un tad pāriet jau pie nākamā stundas posma, kad kādas matemātiskās tēmas apguvei tiek izmantots ritms, deja, ornaments, ķermenis, visdažādākās un reizēm arī gana izaicinošas pozas, kā arī dažādi palīglīdzekļi, piemēram, gumijas, lentas, virves, lego klucīši, puzles u.c., lai veicinātu dziļāku matemātikas izpratni. Un, protams, neiztrūkstošs un ļoti svarīgs posms, kas arī ir aktualizēts jaunajās topošajās mācību programmās Skola2030 – tā ir atgriezeniskā saite, analizēšana, secināšana – kāda nozīme un jēga tam, ko un kā mācās, piemēram, kā kustība ir saistīta ar matemātiku, kā tas palīdz apgūt un izprast matemātiku.

Pēc skolotājas Sigitas domām šāda pieeja īpaši noderīga varētu būt tiem skolēniem, kuriem ir grūtības matemātikas apguvē. Taču šīs metodes lieliski var integrēt jebkurā klasē un matemātikas līmenī. Bet neizpaliek jautājums, uz kuru skolotāja arī zina atbildi: “Vai pie šī brīža mācību procesa formas un programmas, kā arī resursiem, piemēram, telpu pieejamības, tas ir iespējams - regulāri stundās integrēt kustību visdažādākajās tās izpausmes formās?”

Taču vienmēr ir iespēja tiekties uz ideālo stundu.

Un ne tikai – šādi kursi sniedz skolotājam arī jaunu motivāciju, jaunas izjūtas, pieredzi, citādu skatījumu uz savu priekšmetu, arī valodas un komunikācijas prasmes (kursi notika angļu valodā).

Sagatavoja projekta koordinatore

Irita Semane

 

 

 Erasmus+ 2018-1-LV01-KA101-046874

 Pirmo reizi Ozolnieku vidusskolā pedagogu mobilitātes un tālākizglītības veicināšanai tiek īstenots Erasmus + projekts KA1, kurā  vienlaikus piedalās trīs pedagogiSigita Krauze, Maija Neļķe un Irita Semane. Erasmus+ projekta KA1 skolu izglītības mobilitātes sektorā īstenošanu atbalsta un finansē Eiropas Komisija, bet uzrauga VIAA.Tas nozīmē, ka pedagogi dosies uz tālākizglītības kursiem vai vēros stundas citās skolās ārpus Latvijas. Sigita Krauze š.g. oktobrī dosies uz Nīderlandi un “OldeVechte” mācību centrā piedalīsies 6 dienu tālākziglītības kursos par tēmu “Matemātika un kustība”. Maija Neļķe dosies š.g. decembra sākumā uz Itāliju un piedalīsies “Europass Teacher Academy” tālākizglītības kursos par tēmu “Foto un video veidošana mācību stundās”. Irita Semane nākamā gada aprīlī dosies uz Vāciju, kur apmeklēs divas vispārizglītojošās skolas un vēros, kā mācību stundās tiek īstenots jaunais mācību standarts, balstīts uz kompetenču pieeju izglītībā. Pedagogu tālākais uzdevums ir dalīties gūtajā pieredzē metodiskajās grupās, par kompetenču pieeju arī vadības grupā. Un kā nākamais solis ir ieplānotas dažādas aktivitātes skolēniem, lai iegūtās jaunās zināšanas un prasmes pielietotu praktiski darbā ar skolēniem – gan matemātikas pēcpusdienas par tēmu “Matemātika un kustība”, gan skolēnu iesaistīšana projektu nedēļā attiecīgajā tēmā, kā arī konkrēts stundu cikls skolēniem, kuri vēlas papildus apgūt IT prasmes. Projekta pieteikums tika sagatavots 2018. gada janvārī un februārī, idejas pārrunājot Ozolnieku vidusskolas pamatjomā “Mācīšana un mācīšanās”, kā arī apzinot pedagogu interesi par mobilitāti ārzemēs.

 Sagatavoja projekta koordinatore

Irita Semane

 

Ozolnieku vidusskolā šajā mācību gadā tiek īstenots Erasmus+ KA1 projekts pedagogu mācību mobilitāšu veicināšanai

 

 

Vispārīga informācija

 

 

Projekta numurs: 2018-1-LV01-KA101-046874

Projekta nosaukums: Erasmus+ KA1 pieaugušo izglītības sektora mācību mobilitātes projekts “Skolotāju lietpratības un mijiedarbības prasmju attīstīšana”.

Projekta īstenošanas laiks: 01.08.2018. - 31.10.2019.

Projekta dalībnieki: Ozolnieku vidusskolas pedagogi Sigita Krauze (matemātikas skolotāja), Maija Neļķe ( sākumskolas skolotāja, direktores vietniece izglītības jomā) un Irita Semane (vācu valodas skolotāja, projekta koordinatore).

Projekta aktivitātēs iesaistītie dalībnieki: Ozolnieku vidusskolas skolēni.

Projekta finansējums: Ozolnieku vidusskolai projekta īstenošanai ir piešķirti 5739,00 EUR;

      • Projekta vadība un īstenošana: 1050,00 EUR

  • Ceļa izdevumi: 825,00 EUR

  • Kursi: 840,00 EUR

  • Individuālais atbalsts (dienas nauda, naktsmītne, ēšana u.c.) : 3024,00 EUR

Projekta koordinatore: Irita Semane, vācu valodas skolotāja.

Sagatavoja: Irita Semane

Apakškategorijas