Nordplus projekta sanāksmē Arvidsjaurā, Zviedrijā
12.03.2020. NordPlus
No 23. – 28. februārim desmit mūsus skolas skolēni – Katrīna Brika Dravniece (7.a), Beatrise Tauriņa (7.a), Elīza Zeltiņa (8.b), Kārlis Strautnieks (9.a), Eva Vīnava (9.a), Sigita Vīnava (9.a), Marta Anna Stinka (9.a), Megija Grundmane (9.a), Krista Amanda Miļūna (9.a) un Lea Kice (10.kl.) un divas skolotājas – Laura Plota un Inese Mičule devās uz Zviedrijas ziemeļiem, Arvidsjauru, Fredhemsskolan skolu, lai piedalītos Nordplus mobilitātes projekta “Back to the Nature for Sustainable Future” noslēdzošajā sanāksmē.
Sanāksmes tēmas ietvaros “Videi draudzīga mājvieta” skolēni piedalījās dažādos grupu darbos un šo nedēļu:
- pavadīja dzīvojot viesģimenēs un iepazīstot zviedru skolēnu ikdienas dzīvi, zviedru kultūru;
- iepazina projekta dalībniekus sadraudzības spēlēs un aktivitātēs;
- iepazina Fredhemsskolan skolu un ikdienas noteikumus tajā;
- prezentēja savus līdzatvestos mājasdarbus “Heating ways in your country” par māju apkures veidiem, lai aktualizētu dabai draudzīgas alternatīvas;
- dalījās pieredzē par ZeroWaste paradumiem savās ģimenēs pēc “5R’s” metodes (Recycle, Reuse, Refuse, Repurpose and Rot), veidojot informatīvus plakātus;
- projektēja EKO māju 3D modeļus datorprogrmmā “SketchUp”;
- devās mācību ekskursijā uz vietējo siltumapgādes rūpnīcu;
- orientējās Arvidsjauras pilsētā, iepazīstoties ar ievērojamākajiem apskates objetiem;
- iepazina sāmu kultūru un tradīcijas, noklausoties lekciju un apmeklējot brīvdabas muzeju;
- baudīja sniegu un ziemas aktivitātes – slēpošanu, slidošanu, hokeja spēlēšanu un šļūkšanu no kalna uz matračiem;
- veidoja māju modeļus (no kartona un citiem materiāliem) un prezentēja savus māju modeļus grupās.
Nedēļas aktivitātes noslēdzās ar kopīgu pavadītu atvadu vakaru skolā, kurā zviedru skolēni cienāja projekta dalībniekus ar vietējiem ēdieniem un organizēja dažādās spēles un aktivitātes.
Liels prieks par Nordplus projekta sniegto iespēju paplašināt Ozolnieku vidusskolas skolēnu redzesloku, pielietot angļu valodas prasmes reālās dzīves situācijās un padziļināt zināšanas vides aizsardzības jautājumos.