25.04.2025. Erasmus+ akreditācija

 No 7.- 11. aprīlim Erasmus+  akreditācijas ietvaros notika Eco-Art ilgtspējīgas mākslas kursi, prakse mākslas un dizaina skolotājiem (Barselonā, Spānijā). Starp dalībvalstīm bijām arī mēs – Jelgavas novada Ozolnieku vidusskolas vizuālās mākslas skolotāja – Renāte Bērziņa un Svētes pamatskolas teātra mākslas skolotāja Nelda Ķikute.

Skolotājas ieguva praktisku pieredzi ilgtspējīgas mākslas prakses integrēšanai savās mākslas nodarbībās, pētīja draudzīgus materiālus, pieejas, radot piemērus, kas veicina vides problēmas aktualitāti.  Kursa mobilitāte koncentrējās uz radošu darbošanos, savstarpējām sarunām, diskusijām un dizaina risinājumu pieejām vides ilglaicības jautājumos.  Tika meklēti varianti ekoloģiski apzinātu produktu izstrādē.

Paralēli kursu programmas aktivitātēm, dalībnieces paplašināja savu redzesloku skatot Barselonas kultūras sniegumu arhitektūrā, mākslā un dizainā, kā arī tradicionālajā mūzikā un dejā.

Pirmā kursu diena sākās ar iepazīšanos. Starp kursu dalībniecēm bija pārstāves no Vācijas, Kipras, Itālijas kā arī divas skolotājas no Daugavpils Dizaina un mākslas vidusskolas “Saules skola”. Savulaik šajā skolā, tolaik – koledžā, izglītību un vērtīgas zināšanas pie lieliskiem pasniedzējiem ieguva arī skolotāja Renāte Bērziņa, rokdarbu un trikotāžas dizainā. Tas tik bija satikšanās prieks!

Dienas gaitā skolotājas iepazinās ar kursu aktualitāti un aktivitātēm, strādāja pie  savas Eco piezīmju grāmatas, kas nedēļas laikā kalpoja gan kā herbārija, gan piezīmju, gan kultūras groza krātuve, dienasgrāmata.

Otrajā kursu dienā skolotājas devās uz Barselonas  Citadeles parku, kur notika saliedēšanas aktivitāte grupās- meklējot objektus un to kopsakarības, līdzīgi kā orientēšanās spēlē. Pēc tam notika savstarpēja objektu meklēšana un iepazīšana. Pirms došanās uz nākamo objektu – Barselonas pludmali,  parkā tika savākti augi, lai papildinātu savu Eco dienasgrāmatu. Pludmalē visas dalībnieces apvienojās atkritumu savākšanā un pēc tam arī šķirošanā. Galarezultātā, kopīgi tika izstrādāta vienota instalācija, ar domu, – kādu fragmentu no visa piefiksēt, lai veidotu stāstu, vizuālizāciju nākamajā dienā.

Trešās dienas aktivitātes saistījās ar iepriekšējā dienā savāktā herbārija – augu atspiedumu modelējumiem vienotās kompozīcijās, kuru foniem tika izmantotas netradicionālas tehnikas – kurkuma garšviela un pārtikas soda.

Ceturtdien skolotājas devās uz Eko dārzu, kas atradās veikala jumtstāvā. Eko dārs, kurā savu pienesumu dod vietējie iedzīvotāji, sējot, stādot, ravējot, iekopjot dārzeņu, ogu, ziedu dobes. Kursu ietvaros notika plenēra nodarbība, katrai  no dalībniecēm atainojot kādu no atrastajiem augiem un pēc tam veicot aprakstu savā stāstījumā. Tika veidoti trafareti tekstūru saskatīšanai dabā un kopīgi izveidoti estētiski pušķīši no lavandām.

Piektdienā, noslēguma dienā, tika realizēti iepriekš uzsākto darbu noformējumi,  turpinājās diskusijas par eko modi un produktiem. Dienas gaitā katra valsts grupa izstrādāja konceptu un nelielu modeli Eko domāšanas jautājumā, kā arī apvienojās vienas stundas plāna idejiskajam konceptam, tā realizācijai kādai no mācību stundām.

Kursu noslēgumā tika saņemtas apliecības un ceļavārdi jaunām idejām un risinājumiem. Itālijas kolēģi piedāvāja turpināt sadarbību teātra mākslas jomā, aicinot Svētes pamatskolas teātra grupu nākamajā gadā piedalīties kopīgā E-Twinning projektā.

Laiks lutināja un pavasaris Barselonā rit pilnā sparā!

Mobilitāte notika Erasmus akreditācija Izglītības konsorcija ietvaros.

Galerija